پیدا شدن ترمه سرمه دوزی شده همسر ناصرالدین شاه

در تالار کوچکی در خانه هنر، ده ها قطعه شال ترمه سرمه دوزی شده (پشمینه) آویزان شده بود که به دلیل ظرافت بیش از حد طرح و دقت گلدوزی، برش در لحظه جلب توجه می کند.

این نمایشگاه دومین نمایشگاه این شرکت در کویت است که طراح شرکت «سمینا» تأیید می‌کند که زنان این جامعه ارزش این شال‌ها را کاملاً می‌دانند و قدردان هنر و طراحی آن‌ها و تعداد مراحل سخت لازم هستند.

که ما را در نهایت به ساخت یک شال می رساند.

عساف علی: می‌خواهیم میراث خود را در ساخت شال ترمه و دست دوزی آن از انقراض حفظ کنیم.

ما می خواهیم میراث خود را در ساخت شال ترمه و دست دوزی آنها از انقراض از طریق شرکت خود (کشمیر لوم) و تمام تیم کاری آموزش دیده در ریسندگی و دست دوزی حفظ کنیم.

ترمه

کتیبه ها و طرح های فوق العاده ای که ترکیبی از کشمیری اصیل هندی است میراث با لمس طراح ثمینا زیاد.

علی ادامه می دهد که علاقه صاحب ایده شرکت Jenny Hausgo به تاریخ هنر به طور کلی و برای این میراث هندی به طور خاص، انگیزه تأسیس این شرکت تخصصی در احیای این میراث و مرمت بوده است.

نبض در رگ های آن و حفظ نسل هایی که انگشتان طلایی دارند و آموزش دیگران برای تکمیل راهپیمایی.

پشم ترمه مورد استفاده یکی از مجلل ترین و گران قیمت ترین پارچه های طبیعی است، زیرا پشم آن از بزهای چانگرا گرفته شده است که در بلندترین کوه های تبت در منطقه «لداخ» زندگی می کنند.

وی اضافه می کند که از پشم ترمه که یکی از مجلل ترین و گران ترین پارچه های طبیعی است استفاده می کنند، زیرا پشم آن از بزهای چانگرا که در بلندترین کوه های تبت در منطقه لاداخ در ایالت کشمیر هند زندگی می کنند، گرفته می شود.

پشم نه تنها به دلیل گرمایی که به کسی که آن را می پوشد، بلکه همچنین به دلیل وزن سبک، نرمی و لطافت آن، ارجح ترین است.