سود پرک مشهد که باعث ثروتمند شدن فقیری در اصفهان شد

از آنجایی که کاستیک همراه با کلر در حجم تقریباً مساوی تولید می شود، اقتصاد صنایع مربوطه که از مواد خام استفاده می کنند، بازار را هدایت می کند، به طور معمول آنها ضد چرخه ای هستند.

سود پرک مشهد به عنوان ماده خام در تعدادی از صنایع از جمله صنایع شیمیایی، خودروسازی، تصفیه آب و غذا و نوشیدنی استفاده می شود.

به دلیل دسترسی آسان و مقرون به صرفه بودن آن نسبت به جایگزین های آن، به عنوان یکی از ترکیبات شیمیایی ترجیحی مورد استفاده برای کنترل اسیدیته و حذف فلزات سنگین از آب در نظر گرفته می شود.

سود سوزآور همچنین در تولید کاغذ استفاده می شود که در آن به حل کردن ترکیبات ناخواسته موجود در خمیر چوب کمک می کند.

به طور مشابه، به جدا کردن جوهر از الیاف کاغذ در طول فرآیند بازیافت کاغذ کمک می کند.

جدای از این، در استخراج آلومینا، یکی از رایج ترین اکسیدهای آلومینیوم، از مواد معدنی طبیعی استفاده می شود.

از آنجایی که آلومینیوم کاربردهای گسترده ای در تولید خودروهای سبک وزن پیدا می کند، تقاضای فزاینده برای این فلز باعث رشد بازار جهانی سود سوزآور می شود.

تولید رو به رشد وینیل و پلی وینیل کلرید (PVC) از طریق کلر، رشد سالم بازار کلر قلیایی را تقویت می کند. پی وی سی به دلیل اهمیت آن در صنعت ساخت و ساز مانند لوله ها، قاب پنجره ها و سایر محصولات، سومین پلیمر مورد استفاده در جهان است.

رونق صنعت ساخت و ساز در کشورهای در حال توسعه می تواند فرصت هایی را برای بازار ایجاد کند.

به طور مشابه، استفاده روزافزون از PVC در صنایع مختلف مصرف نهایی، رشد بازار را در سال های آینده بیشتر خواهد کرد.

به عنوان مثال، در کاربردهای الکتریکی، نوارها و کیس های PVC به دلیل مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد خود به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر این، محبوبیت روزافزون خودروهای الکتریکی می‌تواند در نتیجه مصرف PVC و کلر را تسریع کند که به نوبه خود به گسترش بازار کمک می‌کند.

علاوه بر این، تقاضای بیش از حد برای محصولات قلیایی کلر از صنایع مصرف نهایی باعث رشد بازار خواهد شد.