گردنبند طبی نرم پیروز سوژه داغ رسانه های خارجی شد

استفاده از گردنبند طبی نرم بسیار آسان است و برای استفاده روزانه بیمار می تواند خودش یقه گردن را گذاشته و خارج کند. اغلب با استفاده از نوار Velcro برای انعطاف پذیرترین مدل ها متصل می شود.

چه زمانی از آن استفاده کنیم؟

در صورت ترومای مشکوک به گردن، یقه گردنی به امدادگران اجازه می دهد تا قربانی را بدون تشدید هیچ آسیبی منتقل کنند و سپس اسپلینت گردنی این امکان را فراهم می کند که حرکات سر و گردن را پس از شوک محدود کند تا از ستون فقرات گردنی محافظت شود.

مخصوصاً برای حمل و نقل یک فرد بیهوش بسیار مفید است و برخی از مدل‌ها برای انجام احتمالی تراکئوتومی یا برای انجام مراقبت‌های اورژانسی مجهز به دهانه نای هستند.

در صورت بروز تورتیکولی، انقباض، رگ به رگ شدن دهانه رحم، فتق، شلاق یقه گردن را می توان برای درمان بیماری های بسیار متفاوت تجویز کرد.

گردنبند طبی نرم

پزشک ممکن است برای تسکین و درمان درد استفاده از گردن بند را به صورت روزانه و همچنین در شب توصیه کند. می توان از آن در پیشگیری (برای جلوگیری از ظهور ضایعات دهانه رحم)، در درمان (برای تسکین درد، جلوگیری از تشدید ضایعات)، برای بهبود بهبود پس از جراحی استفاده کرد.

اقدامات احتیاطی که باید انجام داد

پوشیدن یقه گردن هیچ خطر یا خطری ندارد. اما پوشیدن آن برای مدت طولانی توصیه نمی شود زیرا باعث ضعیف شدن عضلات گردن می شود و علاوه بر این، سایش مداوم می تواند منجر به بروز زخم های فشاری و التهاب ناشی از اصطکاک شود، به خصوص اگر یقه به خوبی تنظیم نشده باشد.

چگونه با گردن بند بخوابیم؟

در برخی موارد استفاده از یقه گردن در شب نیز تجویز می شود. در این صورت، برای محدود کردن ناراحتی، ترجیحاً به پشت بخوابید (از خوابیدن روی شکم خودداری کنید)، با بالش مموری فوم.