قیمت انواع سیم برق ساختمانی | فروش عمده انواع تجهیزات برقی

سیم ابزاری برای انتقال جریان الکتریکی می باشد که دارای چند قسمت است، مغزی سیم که به آن هادی گفته می شود وظیفه  انتقال جریان الکتریکی را عهده دارد و مهم ترین بخش سیم است. جنس این فلز می تواند از مس، مس قلع اندود و یا آلومینیوم باشد. نوع مس و آلومینیوم به دلیل حجم کم و انتقال بهتر جریان الکتریکی بیش ترین مورد استفاده را دارند.

به طور کلی به موادی که می توانند جریان برق را با تلفات کمتری عبور دهد هادی یا رسانا می گویند.

قیمت انواع سیم برق ساختمانی و سیم و کابل رسانا به مواردی مانند کیفیت ساخت، طول و ضخامت آن ها بستگی دارد و میزان کارایی و نوع کاربرد در انواع مختلف بسته به ویژگی های سیم متفاوت است‌.

قیمت انواع سیم برق ساختمانی | فروش عمده انواع تجهیزات برقی

فروش انواع سیم برق ساختمانی در بازار ایران

فروش انواع سیم برق ساختمانی در بازار ایران

کابل و سیم با کیفیت و مرغوب یکی از مهم ترین لوازم کاربردی در صنعت ساختمان سازی است. از این رو برای تهیه کردن  آن باید به مراکز فروش ملزومات برق ساختمانی معتبر مراجعه کرد. اگر سیم و کابل استفاده شده در ساختمان نامناسب و روکش محکمی نداشته باشد خطرات زیادی را به وجود می آورد بنابراین در تهیه آن باید دقت لازم را به عمل آوریم.

با توجه به کاربرد های متعدد کابل و سیم در ساختمان سازی این محصولات به یکی از پر فروش ترین کالا های صنعتی تبدیل شده اند. کسب و کار در این صنعت به دلیل تقاضای بالا دارای سود قابل ملاحظه ای می باشد.

قیمت انواع سیم برق ساختمانی به موارد مختلفی بستگی دارد که از مهم ترین آنها می شود به مقاومت فیزیکی و کیفیت سیم و کابل اشاره کرد. تولیدی های زیادی در کشور وجود دارند که سیم و کابل هایی با کیفیت بالا تولید می کنند و این محصولات را با قیمت مناسب برای مصرف کنندگان ارائه می دهند.

به دلیل تقاضای بالای خرید سیم و کابل برق ساختمانی رقابت بالایی در این صنعت وجود دارد و شرکت های تولیدی سعی دارند با افزایش کیفیت و کاهش قیمت، بازار فروش را به دست بگیرند. علاوه بر سیم و کابل برق، تجهیزات برقی پریز تایمر دار آنالوگ از اهمیت خاصی برخوردار هستند. با پیشرفت روز افزون تکنولوژی تقاضا برای محصولات مدرن نیز افزایش می یابد و برند هایی که در این امر از دیگر رقیبان پیشی بگیرند می توانند موفقیت بیشتری در این صنعت کسب کنند.

تجهیزات برقی یکی از اصل های مهم در ساختمان هستند و نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد به همین دلیل بازار فروش خوبی نیز دارد با وارد شدن در این زمینه می توانید درآمد خوبی به دست آورید. با گرفتن نمایندگی شرکت های تولیدی سیم های برق ساختمانی معتبر و شناخته شده و داشتن مهارت کافی در زمینه تجهیزات الکترونیکی درصد موفقیت شما در این موضوع بیشتر می شود.

برای خرید پریز برق روکار بهتر است از قبل با یک برق کار ماهر صحبت کنید تا ایشان، شما را در خرید راهنمایی کند. استفاده از سیم و کابل های برق نامرغوب یا نامناسب در ساختمان و تجهیزات الکترونیکی باعث آتش سوزی و آسیب زدن به آن ساختمان و تجهیزات می شود از این رو باید همیشه در انتخاب چنین مواردی دقت کافی را به عمل آورد تا این خطر های احتمالی به حداقل برسند.

علاوه بر این انواع سیم های ساختمانی موجود در بازار توسط برند های مختلفی تولید می شوند که به دلیل متفاوت بودن شرایط تولید از سطوح کیفی مختلفی بهره مند هستند. به همین منظور برای دسترسی و خرید نمونه های با کیفیت لازم است که به مراکز فروش معتبر مانند این مرکز مراجعه نمایید.

سیم های برق ساختمانی یکی از تجهیزات بنیادین هر ساختمانی به حساب می آیند که بدون این محصولات زندگی در ساختمان کمی دشوار به نظر می رسد بنابراین در هنگام خرید از مدل های با کیفیت این محصول خرید کنید. از خاصیت های خوب این سیم ها می توان گفت که این سیم ها  در برابر خستگی مواد بسیار مقاوم تر است.

لیست قیمت روز سیم برق ساختمانی

در‌ بازار فروش سیم و کابل های برقی، برند های بسیار مختلفی به چشم می خورد که وجود این تنوع باعث افزایش رقابت بین برند های مختلف می شود و در نهایت در این رقابت برندی پیروز است که سهم بیشتری از فروش بازار را در اختیار بگیرد. طبیعتا قیمت محصول یکی از اولین عواملی است که مصرف کننده به آن توجه می کند و در تصمیم نهایی خریدار تاثیر می گذارد.

به همین منظور شرکت های تولیدی در تلاش هستند تا در کنار کیفیت مطلوب، قیمت نهایی محصول برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه باشد. استفاده از روش های جدید تولید که باعث کاهش هزینه های اضافی در حین تولید می شود از اقدامات برند های تولید کننده در راستای تولید محصول مقرون به صرفه می باشد.

خوشبختانه با گسترش تکنولوژی و در دسترس بودن اینترنت شرکت های تولیدی سعی در ایجاد کردن نمایندگی فروش اینترنتی دارند که کار را برای مشتریان راحت تر می کند و علاوه بر کاهش هزینه ها در وقت آن ها نیز صرفه جویی می گردد.

سایت ها و پایگاه های اینترنتی زیادی وجود دارند که لیست قیمت محصولات را با توجه به نوع آن قراره داده اند. البته با مراجعه حضوری به مراکز فروش هم می توانید از لیست قیمت مطلع شوید که انتخاب نوع روش تا حد زیادی سلیقه ایی است و هر فرد بسته به شرایط خود می تواند از روش حضوری و یا اینترنتی استفاده کند.

فاکتور ها و عوامل بسیار زیادی در قیمت سیم برق تاثیر گذار هستند که از این عوامل می توان به کیفیت، برند تولید کننده، ضخامت و قطر مقطع سیم، جنس هادی و عایق و شرایط موجود در بازار اشاره کرد. عموما محصولات تولیدی برند های خارجی گران تر از محصولات داخلی می باشد که این موضوع باعث افزایش تمایل به محصولات داخلی هم شده است.

تاثیر ضخامت و طول سیم و کابل در کیفیت: جریان الکتریکی رابطه ی مستقیمی با تعداد الکترون ها دارد هر چه جریان بیشتر باشد تعداد اکترون ها نیز بیشتر است. هر چه قطر سیم و کابل بیشتر باشد جریان عبوری بیشتر و مقاومت الکتریکی کمتر است.

در نتیجه هر چه سیم و کابل ضخیم تر باشد کمتر داغ شده و کمتر دچار سوختگی و آتش سوزی می شود. در رابطه با طول سیم و کابل هم همین موضوع مطرح است و هر چه طول کابل بیشتر باشد مقاومت الکتریکی آن نیز بیشتر است. قیمت سیم و کابل بنا به ضخامت و طول متفاوت است.

ارزانترین برند سیم برق موجود در بازار

ارزانترین برند سیم برق موجود در بازاربرند های مختلفی برای سیم برق موجود می باشد که هر کدام اقدام به تولید محصولاتی در نوع خاص خود می باشند. برای تشخیص دادن  و شناسایی کردن ارزان ترین برند سیم برق، بهترین را مقایسه قیمت انواع موجود در بازار می باشد.

برای رسیدن به این منظور می توانید لیست قیمت های محصولات را از برند های مختلف دریافت کنید و نسبت به ارزان بودن یک برند اقدام کنید. البته توجه داشته باشید گاهی یک محصول به دلیل داشتن امکاناتی بیش تر ممکن است تفاوت قیمت داشته باشد. البته لیست مقایسه قیمت ها را نیز می توانید از نمایندگی ها دریافت کنید.

گاهاً باید توجه داشته باشید که ارزان بودن یک برند ممکن است به دلیل پایین بودن کیفیت محصولات آن نسبت به دیگر برند ها باشد. البته این موضوع همیشه صدق نمی کند و گاهی مشاهده می شود که محصولات بسیار با کیفیتی در قیمت های ارزان عرضه می شود. به همین منظور برای شناسایی ارزان ترین و در عین حال بهترین برند، بهتر است که قبل از خرید با افراد متخصص در این زمینه راهنمایی های لازم را گرفت.

به دلیل متفاوت بودن نحوه عرضه و فروش در مراکز مختلف گاها اختلاف قیمت زیادی را در این محصول مشاهده می کنیم به همین دلیل انتخاب مرکز خرید مناسب برای دسترسی به انواع ارزان اهمیت دارد. به طور کلی در مراکزی که عرضه مستقیم دارند قیمت ها به دلیل حذف واسطه ها مناسب تر هستند.

فروشنده تجهیزات برقی به صورت عمده

فروشنده تجهیزات برقی تضمین شده و متفاوتی وجود دارند که می شود از آن ها به صورت عمده خریداری کرد تا هزینه های اضافی  کاهش داد شود. چرا که  در خرید عمده تخفیفاتی داده می شود. خرید مستقیم کاملا مقرون به صرفه و آسان تر است زیرا علاوه بر گذاشتن زمان کم برای پیدا کردن شرکت های تولیدی و برند های معتبر هزینه های کمتری نیز پرداخت می کنید.

اگر قصد خرید این محصولات را دارید، می توانید محصولات را به صورت عمده خریداری کنید. خرید محصولات به صورت عمده این امکان را به شما می دهد که محصولات بیش تری را با قیمت مناسب تری خریداری کنید. شایان ذکر است که فروش محصولات برای فروشنده محصول به صورت عمده نیز می تواند مقرون به صرفه باشد، زیرا با فروش محصولات به صورت عمده، می تواند سود خود را در زمان کم تری به دست آورد.

شما با خرید از فروشنده های تجهیزات برقی عمده، دارای حق انتخاب بیش تری هستید و می توانید برند های مختلف را با یک دیگر از نظر قیمت و کیفیت مقایسه کنید.

پخش کننده سیم برق در شرکت تولیدی

پخش کننده سیم برق در شرکت تولیدیشرکت های تولیدی، با ایجاد نمایندگی هایی در نقاط مختلف ایران شروع به فروش و پخش سیم برق تولیدی خود کردند که این اینکار در جهت راحتی و آسایش مشتریان خود بوده است که با قیمت مناسب و اطمینان خاطر از کیفیت بتوانند خرید خود را انجام دهند.

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با نمایندگی پخش کننده سیم و کابل برق تماس بگیرید تا بتوانید علاوه بر آشنا شدن با سیم ها و کابل های برق ساختمانی، انتخاب بهتر و مطمئنی داشته باشد.

راه های پخش محصولات در مراکز مختلف متفاوت است اما تلاش شده تا با استفاده از جدید ترین شیوه های پخش، هزینه حمل و نقل محصولات کاهش یابد و علاوه بر این محصولات در سلامت کامل به دست مصرف کننده برسد به دلیل این که هزینه حمل و نقل در قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است.

حراجی انواع سیم برق

برای کاهش بیشتر هزینه ها می توان به حراجی ها مراجعه کرد چرا که قیمت ها در حراجی بسیار پایین تر است و با صرف هرینه کمتری می توان کالای مورد نیاز خود را خریداری کنید. اما باید دقت داشته باشید. حراجی ها را در نقاط مختلف کشور می توان پیدا کرد که البته خرید در این حراجی ها باید با تامل انجام شود.

البته برای کاهش قیمت خرید نیز می توان به صورت عمده نیز خرید کرد. قیمت کم تری که خرید عمده دارد به دلیل بسته بندی نیز می تواند باشد‌. به این منظور که با کاهش بسته بندی، از قیمت افزوده کاسته می شود.

شایان ذکر است که دلیل دیگر ارزانی قیمت در حراجی به خاطر حذف واسطه نیز می باشد. در حراجی ها، محصولات کاملاً مستقیم از درب کارخانه و شرکت های تولید کننده خریداری می شود و مستقیماً به فروش میرسد. این اقدام سبب کاهش قیمت محصول می گردد و نیازی به پرداخت هزینه ی بیش تر به واسطه نمی باشد.

البته فروش محصولات به این روش تنها به صورت حضوری انجام نمی شود بلکه امروزه حراجی های آنلاین هم بسیار گسترده شده اند که می توانند امکان حضور افراد بیشتری را در مقایسه با روش حضوری فراهم کنند. هر یک از روش های حضوری و آنلاین مزایا و معایب خاص خود را دارند که انتخاب آن ها به شرایط فرد خریدار بستگی دارد.

بزرگترین فروشگاه تخصصی سیم برق در کشور

بزرگترین فروشگاه تخصصی سیم برق در کشورشرکت های زیادی در حوزه ی سیم و کابل برق ساختمانی فعالیت می کنند و با ایجاد فروشگاه سیم برق ساختمانی معتبر در سراسر کشور سعی در ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود هستند.

این فروشگاه های بزرگ فروش سیم برق و سیم و کابل افشارنژاد همیشه در تلاش بوده اند که با بالا بردن سطح کیفیت محصولات و خدمات رضایت مشتریان خود را بدست آورند.

معمولا معیار سنجش برای انتخاب بزرگ ترین فروشگاه ها، محصولات آن ها می باشد. به این منظور هرچه فروشگاه در ارائه محصولات بیش تر و متنوع تر اقدام کند، به عنوان بزرگ ترین مرکز خرید سیم برق از آن یاد می شود.

ما در این متن توضیحاتی در مورد سیم و کابل برق ساختمانی به شما ارائه می دهیم تا اطلاعات نسبی پیرامون سیم و کابل برق داشته باشید و در پیدا کردن محصول مورد نظرتان کمکی به شما کرده باشیم:

هادی، عایق، زره فلزی، حفاظ و روکش جداکننده، زره فلزی، پوشش میانی و روکش نهایی تماما اجزای یک سیم برق ساختمانی هستند.

در خرید سیم و کابل برق ساختمانی باید دقت کنید. سیم استفاده شده در ساختمان علاوه بر انتقال هر چه بهتر جریان الکتریکی باید دارای روکش عایق مناسب نیز باشد تا مغزی سیم را از آسیب و خطرات احتمالی محافظت کند.

انواع سیم و کابل برق ساختمان عبارتند از:

  • سیم مفتولی: این نوع سیم که به سیم خشک نیز گفته می شود و یک رشته هادی دارد به دلیل انعطاف پذیری و قابلیت فرم دهی که دارد در تابلو برق استفاده می شود. ولتاژ این نوع سیم ۷۵۰/۴۵۰ ولت است. سطح مقطع آن ۱٫۵تا ۲۴۰ میلی متر مربع ساخته می شود.
  • سیم افشان: به دلیل این که از تعداد زیادی سیم مسی نازک به هم تابیده تشکیل شده است نرم بوده و قابلیت انعطاف بالایی دارد به همین دلیل از آن ها در سیم کشی ساختمان استفاده می شود. ولتاژ سیم های افشان ۵۰۰/۳۰۰ ولت است؛ با توجه به حریان عبوری در سطح مقطع های مختلفی وجود دارد.
  • سیم نیمه افشان: این نوع سیم ها چیزی بین سیم مفتولی و سیم افشان می باشد؛ یعنی با داشتن تعداد رشته هایی به مراتب کمتر از سیم های افشان انعطاف پذیری کمتری نیز نسبت به سیم های افشان دارند. ولتاژ این نوع سیم ها ۷۵۰/۴۵۰ ولت می باشد و زمینه ی کاربرد آن مانند سیم های مفتولی است.
  • سیم کواکسیال: کاربرد آن به عنوان آنتن یا رابط دستگاه های صوتی و تصویری می باشد. در این سیم از دو نوع هادی استفاده می شود که یک هادی در مرکز سیم از نوع مفتولی بوده و سیم اصلی می باشد و هادی دوم به صورت بافته شده به دور سیم است و به منظور جلوگیری از پارازیت می باشد. سیم اصلی توسط یک لایه PVC از سیم خارجی عایق شده است و یک عایق دوم کل مجموعه را محافظت می کند.

برای نام گذاری سیم ها به مواردی مانند جنس هادی، شکل هادی، نوع عایق و … حروفی را نسبت داده اند که با قرار دادن آن ها در کنار هم می توان به نوع سیم و مورد مصرف آن پی برد.

این حروف عبارت اند از:

  • N: نشان دهنده ی سیم مسی نرم شده یا به عبارتی سیمی که طبق استاندارد VDE آلمان ساخته شده است.
  • Y: عایق PVC دور هر رشته است.
  • S و Z: علامت سیم های مخصوص
  • F: علامت سیم های نرم
  • A: برای سیم کشی داخل لوله ها
  • M: سیم های مقاوم در برابر رطوبت
  • T: سیم کواکسیال

چند نمونه از موارد مصرف این حروف:

  • NYA: سیم تک لا با روکش پلاستیک
  • NYAF: سیم افشان با روکش پلاستیک
  • NSYA: سیم مخصوص با روکش پلاستیک
  • NYM: سیم مقاوم در برابر رطوبت
  • NYZ: سیم با روکش پلاستیک مخصوص مناسب برای روشنایی و لوازم خانگی
  • NYFA: سیم برای مصرف لوستر و چراغ ها
  • NYFAZ: سیم دو رشته ای برای مصرف روشنایی (دولا)
  • Y: سیم مکالمه و خبری

ولتاژ نامی سیم به ولتاژی گفته می شود که سیم برای آن ولتاژ طراحی شده است.

کابل: قرار گرفتن چند سیم در کنار هم به کمک یک غلاف یا لایه عایقی دوم را کابل گویند.

سیم و کابل دو اصطلاح کاربردی در رشته برق هستند؛ اما اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند.

سیم یک تک رسانا است و مواد مورد استفاده در آن بیشتر مس و آلومینیوم است در صورتی که کابل تشکیل شده از چند سیم عایق دار است که در یک روکش قرار دارند.

مرغوبیت سیم و کابل:

  • سطح بیرونی سیم و کابل باید فاقد هرگونه فرو رفتگی یا برجستگی باشد.
  • قطر زیاد عایق یا غلاف سیم و کابل دلیلی میبنی بر مرغوبیت آن نیست، ممکن است مس به کار رفته در آن کم تر از حد استاندارد باشد که این عامل باعث می شود با عبور جریان الکتریکی بیش از ظرفیت هادی آتش سوزی رخ دهد.
  • هنگامی که سیم را از مقطع برش میزنیم باید هادی آن در مرکز قرار گرفته باشد.
  • هنگامی که کابل را از مقطع برش میزنیم باید غلاف جوری سیم ها را در بر گرفته باشد که ضخامت غلاف در اطراف سیم ها یکسان باشد.
  • جداسازی عایق سیم از هادی باید به آسانی و به صورت  کشسان از روی هادی جدا گردد.
  • در مورد کابل ها باید دقت نمود جداسازی سیم ها از هم و از غلاف به آسانی صورت گیرد.