تحقیقات بین مصرف چای کاهش خطرات مرگ و میر

تحقیقات  ارتباط بین مصرف چای سبز چای سیاه کیسه ای و کاهش خطرات مرگ و میر را نشان داده بود، اما یافته های محدود و متناقضی برای مصرف چای سیاه وجود داشت.

برای تیزتر کردن نتایج، محققان به یک پایگاه داده سلامت مراجعه کردند که شامل استخر بزرگی از دوستداران چای در بریتانیا است.

Biobank انگلستان شامل نزدیک به 500000 مرد و چای سیاه لوز زن 40 تا 69 ساله است که در بیش از یک دهه بررسی های بهداشتی را تکمیل کرده اند.

“علاوه بر شیوع بالا و طیف گسترده ای از مصرف چای، بیوبانک بریتانیا دارای حجم نمونه بزرگ، پیگیری طولانی، اطلاعات در مورد افزودنی های چای و دما، داده های ژنتیکی، و ارزیابی جامع از شیوه زندگی و عوامل خطر بیماری است.

 

او محققان خاطرنشان کردند که 19 درصد  از افراد گروه شش فنجان یا بیشتر در روز می نوشند.

اما مهمتر از آن چای سیاه سی تی سی ، حدود 89 درصد از افرادی که معمولاً چای می نوشند در بریتانیا به جای چای سبز، چای سیاه مصرف می کنند.

پس از تجزیه و تحلیل داده ها، محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که گزارش کرده بودند دو فنجان یا بیشتر در روز می نوشند، 9 تا 13 درصد کمتر از افرادی که چای نمی نوشند، خطر مرگ و میر کمتری داشتند.

آنها گفتند که این ارتباط «در میان شرکت‌کنندگانی که گزارش داده‌اند شیر یا شکر به چای اضافه کرده‌اند و در میان افرادی که سرعت متابولیسم کافئین از نظر ژنتیکی کمتری داشتند، مشاهده شد».

تحقیقات قبلی نشان داده است که ژنتیک ممکن است در سرعت متابولیسم کافئین در افراد نقش داشته باشد.

محققان همچنین دریافتند افرادی که چای سیاه گیلان در این مطالعه چای بیشتری می‌نوشیدند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی نیز کمتر بود.

  • منابع:
    1. Is Black Tea a Healthy Choice
  • تبلیغات: 
    1. تولید قلب مصنوعی با کمک مستربچ در آمریکا!!
    2. مواد مخدری که از پودر کردن سرامیک تولید می شود!
    3. راز موفقیت در کاهش وزن را در کتاب های مربوط به آن بیابید
    4. پاکسازی معده خود را با خوردن حلوا تضمین کنید!