باورهای عجیب درمورد سنگ مرمریت کرم توسط قبیله ای در آفریقا

در دنیای سنگ‌های طبیعی بژ-کرم، سنگ مرمریت کرم با منشأ اسپانیایی، یکی از شناخته‌شده‌ترین سنگ‌های زینتی در سراسر جهان است.

با این حال، گزینه‌های بسیار متنوعی با طبیعت و سایه‌های مشابه از تیره‌تر تا روشن‌تر با قیمت بسیار مناسبی وجود دارد که چندان شناخته شده نیستند، اما می‌توانند جایگزین بسیار خوبی برای انتخاب رنگ‌های بژ، کرم باشند.

بنابراین هدف از این پست ارائه منتخبی از سنگ مرمرهای بژ از ترکیه است، به طوری که هم متخصصان دنیای معماری و طراحی، ساخت و ساز و هم کاربر نهایی می توانند گزینه های مختلف را قبل از تصمیم گیری در مورد یک یا مواد دیگر ارزیابی کنند.

به گفته وزارت انرژی و منابع طبیعی ترکیه، در بخش سنگ مرمر 1717 معدن سنگ مرمر، 2000 کارخانه کوچک و متوسط ​​و 9000 کارگاه وجود دارد که حدود 300000 نفر در آن مشغول به کار هستند. تقریباً تمام تولیدات توسط بخش خصوصی انجام می شود.

بر اساس داده های GDMA، کل تولید سنگ های طبیعی در ترکیه در سال 2018 حدود 16.5 میلیون تن بوده است.

سنگ

بخش سنگ طبیعی ترکیه که چند سال پیش در رتبه هشتم صادرات سنگ طبیعی قرار داشت، در سال 2006 به رتبه پنجم رسید.

به خصوص در زمینه صادرات سنگ مرمر و تراورتن، ترکیه در سال 2009 چین، ایتالیا و اسپانیا را پشت سر گذاشته و به این کشور تبدیل شده است.

بنابراین، جای تعجب نیست که مواد کرم-بژ ترکی به طور فزاینده ای برای انواع پروژه ها در سراسر جهان مورد توجه قرار می گیرند.

اگرچه، همانطور که موضوع این پست است، توجه به ویژگی های هر یک از آنها مهم است.

و از آنجایی که ما زمین شناس هستیم، نمی توانیم از ارائه یک مقدمه زمین شناسی کوچک که به درک اینکه چرا در ترکیه چنین تنوع گسترده ای از این نوع سنگ مرمر وجود دارد، اجتناب کنیم.

لازم به ذکر است که برای این پست ما 18 متریال را انتخاب کرده ایم، اما در واقع می توان در مورد 40-50 نوع مختلف از تیله های بژ صحبت کرد.